Il perd toutes ses applications achetées sur l’App Store belge

Voici une histoire peu banale d’un internaute belge, Mike Reys, qui en changeant le pays pour l’Angleterre (après avoir déménagé en Angleterre) dans les préférences de son compte iTunes Store, a vu disparaître toutes les applications qu’il avait déjà achetées sur le store belge !

Après avoir contacté le service après-vente d’iTunes, ces derniers affirment que les applications achetées ne sont pas liées à une personne mais au pays d’achat.

“Please note that content purchased in the iTunes Store is country specific with respect to the Terms of Sale and Service for iTunes.”

Fort surpris, Mike Reys constate que le SAV de l’iTunes Store ne peut rien faire pour lui et qu’il doit voir un conseiller juridique afin de contacter le service contentieux d’Apple Inc.

“It happened that the application was bought from Belgian Store. You need to update the application in the country where you’ve downloaded the item.”

Pire encore, on lui conseille tout simplement d’acheter à nouveau les applications sur l’App Store anglais.

Mike Reys ne compte pas en rester là car les conditions d’utilisation de l’iTunes Store ne précisent rien dans un tel cas de figure selon lui.

On en discute sur le forum.

[ Pladys ]

Le contenu de la réponse du service après-vente de l’iTunes Store :

Dear Mike,

My name is V*****. W*** is not in the office at the moment but asked that I take care of your account.

I apologize for any inconvenience you have experienced regarding updating apps from your account since changing the country of your iTunes account. Please note that content purchased in the iTunes Store is country specific with respect to the Terms of Sale and Service for iTunes.

I am not Apple’s legal representative and thus cannot address your claim regarding the legality of this issue. Any additional emails from you regarding this issue will not receive a response from iTunes Store Customer Support.

If you need further assistance regarding this issue, please contact your legal advisor, who may contact Apple’s litigation department http://www.apple.com/legal/contacts.html on your behalf.

Thank you for your patience and understanding, Mike.

Sincerely,

_
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